söndag 4 augusti 2013

Treriksröset - trampar på söderut!




Tåg till Kiruna och buss till Karesuando där jag packar upp cykeln samt skruvar ihop den. 


Går med cykel över till Finland och tar buss till Kilpisjärvi. Båt och vandring till Röset. Nu börjar cyklingen. Först på en smal stig där jag bitvis får le den, sedan på en trafikerad asfalterad huvudväg ner till Karesuvanto och över Munioälven till Karesuando i Sverige. En sträcka på ca 12 mil. 


Cyklar på en spikrak och backig väg genom Finland. Jag passerar ett vackert fjällandskap, med snöklädda toppar i bakgrunden. I en sameby dricker jag en kopp kaffe. 
Nilla har varit med mig här uppe och är ledsen att hon inte kan cykla med mig utan hon tar bussen till Kiruna imorgon och jag cyklar söderut!

4 kommentarer:

  1. Hej!
    Sitter just på en pizzeria i Pajala!
    På begäran har jag öppnat upp så att även de som saknar gmail kan kommentera.....
    Välj bara 'Anonym' och skriv kommentar., precis som jag gjort nu.
    Henrik

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, då förväntar jag mig lite aktion och en levande blogg!

      Radera
  2. hej Henrik
    kul att det går bra, vi träffades på bussen till Treriksröset
    tommy

    ps jag klämde min sista fjällstuga, pältsan ds

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att höra från dig Tommy. Ja det har gått bra med cyklingen- hitintills åtminstone.
      Grattis till att ha fixat sista stugan Pältsan oxå.
      Ha det bra.
      Henrik

      Radera