tisdag 20 augusti 2013

NER i UPPland till Stockholm!


Jag cyklar ner till Stockholm, genom en vacker ekalle', i Uppland. 


Stod på låset kl 10 i går utanför hockeylegenden  'Stöveln' Öbergs cykel och sport i Gävle. 


Med flinka händer fixar deras servicekille ett nytt fräscht bakdäck. Det gamla hade gjort sitt!  Kl 11 drog jag vidare. Cykeln spann som en katt efter omvårdnaden. Jag  var sugen på att dra iväg. Är snart nere i Furuvik och lämnar Norrland. Kollade på några av Dalälvens vattenfall vid Älvkarleby. Det var en ljummen kväll, och jag cyklar på omväxlande grus och asfalt. När det började skymma var jag i Knutby. Pastorn Helge Fossmo, som verkade här, sitter inom lås och bom så jag vågade slå läger här ;-). Längsta dagsetappen hitintills - 15,0 mil. 
Idag startade jag tidigt och vägen var lättcyklad ner till Rimbo. 


På en åker växer det vackra Solrosor. Vidare ner till Åkesberga och Täby. Tappar bort spåret in till Stockholm. Frågar en cyklande dam om vägen, som jag tycker var dåligt skyltad. Ja, säger hon, följ bara  så nära spåret till pendeltåget som du kan, så kommer du rätt.  Och hux flux var jag framme på Odenplan, där min grabb Olof tog emot med öppna armar. 


Kvällen avslutas på Hard Rock Cafe'!

4 kommentarer:

  1. Hälsa Olof om du fortfarande är kvar i Stockholm !
    Bra tempo ! Snart blir det en natt i din egen "binge" i Kalmar !
    / Jägarn

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är i Nyköping nu. Kollade även Trosa hamn på väg hit.
      Olof ser hälsningen när han är inne på bloggen.
      Räknar att mellanlanda i Kalmar om 4 dagar. Sedan har jag ytterligare 3 dagar till Sveriges sydspets. ......
      Om kropp och cykel hänger med ;-)
      / Henrik

      Radera
  2. Hejsan Jägarn, hejsan Stabben,
    Här är brev från Älsklingsgrabben...

    Jägarn, hur är det med dig nu för tiden? Allt väl hoppas jag?

    Pappsen, tackar för senast! Mycket trevligt att ses och få en liten uppdatering på vad som hänt sen sist, för att sedan ta några drinkar, lite champagne, ett par glas vin och till sist glömma alltihop igen... Men trevligt var det!

    Själv är jag tillbaka på jobbet igen. Fullt upp men jäkligt skoj är det. En av mina säljare fick in sin första affär igår kväll, det gjorde min dag. Han var glad som en femåring på julafton! Idag fick jag ett väldigt intressant erbjudande från chefen. Helt klart värt att fundera på! Så det rullar på... Det är för övrigt bara 38 år, 144 dagar och ca 5 minuter kvar, sen kan jag också dra ut och cykla!

    Dags för en bensträckare och ett nytt inlägg nu snart va? Håll oss uppdaterade!

    /Olof

    SvaraRadera
  3. Tackar för senast. Håller med om att det var trevligt att bli uppdaterad på hur livet är just nu. Kul att det går bra och att du trivs på jobbet.
    Överraskade Rickard Sjöberg på jobbet i Nyköping tidigare idag. Nu tar jag en rejäl köttbit här i Söderköping ;-) så att jag orkar med ytterligare några mil. Siktar på att nå gränsen in i Småland
    Skriver nytt inlägg ikväll - fast det kan bli sent!
    / Henrik


    SvaraRadera